Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Corporate Identity : Bedrijsstrategie in beeld
Author:
ISBN: 9020419316 Year: 1990 Publisher: Utrecht Veen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Art & queer culture
Authors: ---
ISBN: 9780714849355 0714849359 Year: 2013 Publisher: London : Phaidon,


Book
Migratie, zijn wij uw kinderen ? : identiteitsbeleving bij allochtone jongeren
Authors: --- ---
ISBN: 9033451964 9789033451966 Year: 2003 Volume: 13 Publisher: Leuven Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze publicatie zijn een tiental auteurs - allochtone en autochtone - aan het woord over hun werk. Allen zijn zij op wetenschappelijke basis en van zeer dichtbij betrokken bij de realiteit van de groeiende culturele verscheidenheid in ons land. De ene is ertoe gekomen uit eigen ervaring, de andere vanuit maatschappelijk engagement. De onderwerpen zijn zeer uiteenlopend, gaande van beleving van racisme en achterstelling, over partnerkeuze en man-vrouw rolpatronen, opvoeding en belang van cultuur in de bestendiging van de eigen groepswaarden, tot de impact van 11 september 2001 als breukmoment in de verhouding tussen gemeenschappen in Vlaanderen. Aan dit boek hebben psychologen, pedagogen, sociologen, antropologen en arabisten meegewerkt. Bijdragen: Vertegenwoordiger of onderzoeker? Het statuut van de 'native' onderzoeker. (Nadia Fadil); Dochters van het buitenland. (Nadia Fadil); Plaats en identiteit. Belevingen van Turkse jonge vrouwen in Brussel en in Istanbul. (Heidi Mertens); De zoektocht naar flexibiliteit. Het verhaal van allochtone jongens. (Birsen Taspinar); Sociale en etnische identiteit in de multiculturele samenleving. Een exploratief onderzoek naar identiteitsbeleving(en) bij allochtone jongeren in Gent. (Badra Djait); Sociale identiteit en belang gehecht aan nationaliteit: een onderzoek bij Marokkaanse jongeren in België. (Norbert Vanbeselaere, Leo Lagrou, Caroline Van de Sande, Boris Snauwaert en Bart Soenens); "Onze nationaliteit is onze godsdienst." Islam als 'identity marker' bij jonge Marokkaanse moslims in Gent. (Meryem Kanmaz); Wat na 11 september 2001? Over de identiteitsbeleving van Vlaamse 'tweede generatie migranten' tijdens de 'Botsing der Beschavingen'. (Katie Pieters); De constructie van etnisch-religieuze identiteti en alteriteit: beeldvorming en beleving van de Islam in Nederland. (Karen Phalet); Eén minderheid, twee verhalen. Sikh-jongeren en hun verhalen van migratie. (Karl Pfeffer); Als koorddanser. Getuigenissen van niet-begeleide buitenlandse minderjarigen. (Brecht Lootens)

Gender trouble : feminism and the subversion of identity
Author:
ISBN: 0415389550 9780415389556 1138834726 1136783237 9786613442086 0203824970 1283442086 1136783245 Year: 2006 Publisher: New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Since its publication in 1990, 'Gender Trouble' has become one of the key works of contemporary feminist theory, and an essential work for anyone interested in the study of gender, queer theory, or the politics of sexuality in culture. This is the text where Judith Butler began to advance the ideas that would go on to take life as "performativity theory," as well as some of the first articulations of the possibility for subversive gender practices, and she writes in her preface to the 10th anniversary edition released in 1999 that one point of 'Gender Trouble' was "not to prescribe a new gendered way of life [...] but to open up the field of possibility for gender [...]" Widely taught, and widely debated, 'Gender Trouble' continues to offer a powerful critique of heteronormativity and of the function of gender in the modern world.


Book
Brand design: het vormen en vormgeven van merken voor een optimale merk-identiteit
Author:
ISBN: 9043008710 9789043008716 Year: 2004 Publisher: Amsterdam Prentice Hall


Book
Planning for ethnic tourism.
Authors: ---
ISBN: 9780754673842 9781315600741 9781317080091 9781317080107 9781138270572 1138270571 Year: 2014 Publisher: Farnham Ashgate


Book
Mijn zelfportret : groepswerk rond zelfbeeld voor adolescenten met autisme
Authors: ---
ISBN: 9789044127713 Year: 2011 Volume: 3 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een boek over groepswerk voor jongeren met autisme om hen beter te begeleiden. Door over zichzelf te praten en naar anderen te luisteren onderzoeken ze hun eigen zelfbeeld en het beeld dat de anderen van hen hebben. Juist omdat autisme specifieke kenmerken heeft in de denkstijl, de communicatie en gevoelens is het van belang dat zijzelf en ook hun omgeving en met name hun ouders daarmee rekening leren houden. Het boek is een nauwkeurige uitwerking van de groepssessies, de informatie, de materialen en de technieken. Het hele concept is al diverse keren in de loop van de laatste jaren met succes uitgeprobeerd en als gevolg daarvan ook steeds verbeterd door medewerkers van instellingen die autisten begeleiden. Met een uitgebreide bibliografie. Het boek is bedoeld voor professionele begeleiders van autistische jongeren, die ook groepswerk willen gaan doen


Book
Kleine Vlaamse mythologieën
Authors: --- ---
ISBN: 9789079202256 9079202258 Year: 2014 Publisher: Aalst Het Balanseer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Vlaamse kwestie lijkt wel een gordiaanse knoop: taal, cultuur, geschiedenis, economie, politiek, rechtspraak en rechtvaardigheidsgevoel, allemaal zijn ze er onlosmakelijk mee verbonden. Doorheen die wirwar loopt echter nog een draad, bijna onvatbaar maar zeker niet onzichtbaar: die van de Vlaamse identiteit, als fictie én als realiteit. Maar wie of wat is die Vlaming? Wat betekent het om Vlaming te zijn (of zich Vlaming te voelen)? Hoe kan men Vlaming worden (of kan dat net niet)?0In een dertigtal vignetten analyseren de auteurs van dit boekje, soms kritisch, soms speels, maar altijd met liefde, de manier waarop ‘de’ Vlaming zichzelf toont in zijn of haar dagelijks gedrag: waar kijkt hij naar op televisie? hoe rijdt hij zijn gazon af? wanneer gaat hij graag op café? welke uitdrukkingen neemt hij graag in de mond? waarom leest hij (en niet alleen zij) zo graag ‘de boekskes’? Door te kijken naar wat de Vlaming doet (of net niet) en door te luisteren naar hoe de Vlaming spreekt (en wat hij misschien verzwijgt), proberen de auteurs door te dringen tot het ‘zijn’ van de Vlaming&#x85;


Book
Organisatie identiteit : van bouwen tot sturen
Author:
ISBN: 9789491560750 9491560751 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organisatie identiteit speelt een centrale rol in het succes van merken en organisaties. Een vitale identiteit geeft organisaties een gedeeld, relevant en onderscheidend handelingsperspectief. Het is een voorwaarde voor een sterke reputatie, creëert concurrentievoordeel, draagt bij aan winstgevendheid en is een succesfactor voor cultuurverandering.Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn en gaat over de identiteit van de organisatie als kompas voor (merk)strategie en marketing & communicatie. De auteur is expert in positionering en identiteitsontwikkeling.Bron : http://www.managementboek.nl

Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by