Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wally Olins --- gebruiksgrafiek --- reclame --- corporate identity --- huisstijl --- marketing --- 766.042 --- 766.01
Choose an application
homosexuality --- identity --- Art --- sexuality --- anno 2000-2009 --- anno 1900-1999 --- anno 1800-1899 --- anno 2010-2019 --- Gender identity --- Queer theory --- Homosexuality and art --- Homosexuality in art --- Art, Modern --- Identité sexuelle --- Théorie allosexuelle --- Homosexualité et art --- Homosexualité dans l'art --- Identité sexuelle --- Théorie allosexuelle --- Homosexualité et art --- Homosexualité dans l'art --- Gender identity. --- MAD-faculty 14 --- hedendaagse kunst en cultuur --- homoseksualiteit
Choose an application
In deze publicatie zijn een tiental auteurs - allochtone en autochtone - aan het woord over hun werk. Allen zijn zij op wetenschappelijke basis en van zeer dichtbij betrokken bij de realiteit van de groeiende culturele verscheidenheid in ons land. De ene is ertoe gekomen uit eigen ervaring, de andere vanuit maatschappelijk engagement. De onderwerpen zijn zeer uiteenlopend, gaande van beleving van racisme en achterstelling, over partnerkeuze en man-vrouw rolpatronen, opvoeding en belang van cultuur in de bestendiging van de eigen groepswaarden, tot de impact van 11 september 2001 als breukmoment in de verhouding tussen gemeenschappen in Vlaanderen. Aan dit boek hebben psychologen, pedagogen, sociologen, antropologen en arabisten meegewerkt. Bijdragen: Vertegenwoordiger of onderzoeker? Het statuut van de 'native' onderzoeker. (Nadia Fadil); Dochters van het buitenland. (Nadia Fadil); Plaats en identiteit. Belevingen van Turkse jonge vrouwen in Brussel en in Istanbul. (Heidi Mertens); De zoektocht naar flexibiliteit. Het verhaal van allochtone jongens. (Birsen Taspinar); Sociale en etnische identiteit in de multiculturele samenleving. Een exploratief onderzoek naar identiteitsbeleving(en) bij allochtone jongeren in Gent. (Badra Djait); Sociale identiteit en belang gehecht aan nationaliteit: een onderzoek bij Marokkaanse jongeren in België. (Norbert Vanbeselaere, Leo Lagrou, Caroline Van de Sande, Boris Snauwaert en Bart Soenens); "Onze nationaliteit is onze godsdienst." Islam als 'identity marker' bij jonge Marokkaanse moslims in Gent. (Meryem Kanmaz); Wat na 11 september 2001? Over de identiteitsbeleving van Vlaamse 'tweede generatie migranten' tijdens de 'Botsing der Beschavingen'. (Katie Pieters); De constructie van etnisch-religieuze identiteti en alteriteit: beeldvorming en beleving van de Islam in Nederland. (Karen Phalet); Eén minderheid, twee verhalen. Sikh-jongeren en hun verhalen van migratie. (Karl Pfeffer); Als koorddanser. Getuigenissen van niet-begeleide buitenlandse minderjarigen. (Brecht Lootens)
Children of immigrants --- Minority youth --- Identity (Psychology) --- Social conditions --- Case studies --- Multiculturalism --- identiteit ; allochtone jongeren --- Migratie --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Migranten --- #KVHB:Identiteit --- 316.7 --- Academic collection --- #A0312A --- 668.4 Migrantenjongeren --- allochtone jongeren --- migratie --- minderjarige vluchtelingen --- Cultuursociologie --(algemeen) --- 325 --- Case studies. --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- migranten --- Sociology of minorities --- identiteit --- allochtonen --- Youth --- Personal identity --- Personality --- Self --- Ego (Psychology) --- Individuality --- First generation children --- Immigrants' children --- Second generation children --- Immigrants --- Social conditions&delete& --- sociologie --- Children of immigrants - Belgium - Flanders - Social conditions - Case studies --- Minority youth - Belgium - Flanders - Social conditions - Case studies --- Identity (Psychology) - Belgium - Flanders - Case studies --- Multiculturalism - Belgium - Flanders - Case studies
Choose an application
Since its publication in 1990, 'Gender Trouble' has become one of the key works of contemporary feminist theory, and an essential work for anyone interested in the study of gender, queer theory, or the politics of sexuality in culture. This is the text where Judith Butler began to advance the ideas that would go on to take life as "performativity theory," as well as some of the first articulations of the possibility for subversive gender practices, and she writes in her preface to the 10th anniversary edition released in 1999 that one point of 'Gender Trouble' was "not to prescribe a new gendered way of life [...] but to open up the field of possibility for gender [...]" Widely taught, and widely debated, 'Gender Trouble' continues to offer a powerful critique of heteronormativity and of the function of gender in the modern world.
Femininity. --- Feminist theory. --- Identity (Psychology). --- Sex differences (Psychology). --- Sex role. --- 7.01 --- Kunsttheorie ; Gender studies --- Feminisme --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Femininity --- Feminist theory --- Identity (Psychology) --- Sex differences (Psychology) --- Sex role --- Gender role --- Sex (Psychology) --- Social role --- Gender expression --- Sexism --- Personal identity --- Personality --- Self --- Ego (Psychology) --- Individuality --- Feminism --- Feminist philosophy --- Feminist sociology --- Theory of feminism --- Femininity (Psychology) --- Women --- Philosophy --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- MAD-faculty 18 --- kunstkritiek --- kunst en lichaam --- Différences entre sexes (psychologie) --- Féminité --- Identité (psychologie) --- Gender roles --- Gendered role --- Gendered roles --- Role, Gender --- Role, Gendered --- Role, Sex --- Roles, Gender --- Roles, Gendered --- Roles, Sex --- Sex roles --- Théorie féministe
Choose an application
imago --- merken --- vormgeving --- merkartikelen --- Product strategy --- merkimago --- marketingtoepassingen --- design [discipline] --- 659.1 --- Ruud Boer --- grafische- en reclamevormgeving --- reclame --- design --- branding --- corporate identity --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- 766.01 --- marketingstrategie --- Publicity. Advertising --- 659.1 Publicity. Advertising --- marketing
Choose an application
geschiedenis --- geheugen --- stedelijke geschiedenis --- MODERN CIVILIZATION -- 301.151 --- IDENTITY -- 301.151 --- MEMORY -- 301.151 --- MAD-faculty 14 --- kunst en maatschappij --- nostalgie --- Civilization, Modern - 1950 --- -Nostalgia - Social aspects --- Memory - Social aspects --- Nostalgia in literature --- Authors, Exiled --- National characteristics --- Biography --- Identity (Psychology) --- Post-communism - Social aspects --- Civilization, Modern --- Nostalgia --- Memory --- Nostalgia in literature. --- Authors, Exiled. --- National characteristics. --- Biography. --- Post-communism --- Civilisation --- Nostalgie --- Mémoire --- Postcommunisme --- Caractère national. --- Écrivains exilés. --- Social aspects. --- Dans la littérature. --- Aspect social. --- Philosophy and psychology of culture --- Cognitive psychology --- Sociology of culture
Choose an application
PXL-Media & Tourism 2014 --- toerisme --- etniciteit --- sociale aspecten --- Ethnicity --- Tourism --- 338.48-6 --- Holiday industry --- Operators, Tour (Industry) --- Tour operators (Industry) --- Tourism industry --- Tourism operators (Industry) --- Tourist industry --- Tourist trade --- Tourist traffic --- Travel industry --- Visitor industry --- Service industries --- National tourism organizations --- Travel --- Ethnic identity --- Group identity --- Cultural fusion --- Multiculturalism --- Cultural pluralism --- 338.48-6 Kenmerken van toerisme naar doel, motief, context --- Kenmerken van toerisme naar doel, motief, context --- Social aspects --- Planning --- Economic aspects --- Social aspects. --- Planning.
Choose an application
Een boek over groepswerk voor jongeren met autisme om hen beter te begeleiden. Door over zichzelf te praten en naar anderen te luisteren onderzoeken ze hun eigen zelfbeeld en het beeld dat de anderen van hen hebben. Juist omdat autisme specifieke kenmerken heeft in de denkstijl, de communicatie en gevoelens is het van belang dat zijzelf en ook hun omgeving en met name hun ouders daarmee rekening leren houden. Het boek is een nauwkeurige uitwerking van de groepssessies, de informatie, de materialen en de technieken. Het hele concept is al diverse keren in de loop van de laatste jaren met succes uitgeprobeerd en als gevolg daarvan ook steeds verbeterd door medewerkers van instellingen die autisten begeleiden. Met een uitgebreide bibliografie. Het boek is bedoeld voor professionele begeleiders van autistische jongeren, die ook groepswerk willen gaan doen
personen met een mentale beperking --- autisme --- groepswerk --- Psychiatry --- Orthopedagogics --- adolescenten --- zelfbeeld --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Zelfbeeld --- 462.4 --- 376.44 --- Autisme --- Jongeren --- Methodiek --- Zelfbeeld --- Autisme ; adolescentie --- Identiteit ; adolescentie --- Autistische kinderen --- 616.2 --- Autistic children --- Education --- Behavior modification --- Identity (Psychology) --- Autism in adolescents --- PHL-Healthcare 12 --- begeleiding --- hulpverlening --- Adolescenten --- Groepswerk --- Identiteit --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Adolescent --- jeugd --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
De Vlaamse kwestie lijkt wel een gordiaanse knoop: taal, cultuur, geschiedenis, economie, politiek, rechtspraak en rechtvaardigheidsgevoel, allemaal zijn ze er onlosmakelijk mee verbonden. Doorheen die wirwar loopt echter nog een draad, bijna onvatbaar maar zeker niet onzichtbaar: die van de Vlaamse identiteit, als fictie én als realiteit. Maar wie of wat is die Vlaming? Wat betekent het om Vlaming te zijn (of zich Vlaming te voelen)? Hoe kan men Vlaming worden (of kan dat net niet)?0In een dertigtal vignetten analyseren de auteurs van dit boekje, soms kritisch, soms speels, maar altijd met liefde, de manier waarop de Vlaming zichzelf toont in zijn of haar dagelijks gedrag: waar kijkt hij naar op televisie? hoe rijdt hij zijn gazon af? wanneer gaat hij graag op café? welke uitdrukkingen neemt hij graag in de mond? waarom leest hij (en niet alleen zij) zo graag de boekskes? Door te kijken naar wat de Vlaming doet (of net niet) en door te luisteren naar hoe de Vlaming spreekt (en wat hij misschien verzwijgt), proberen de auteurs door te dringen tot het zijn van de Vlaming…
Sociology of culture --- Flanders --- National characteristics, Flemish. --- # BIBC : Academic collection --- Flemish national characteristics --- Flanders (Belgium) --- Flemish --- Ethnic identity --- Civilization --- National characteristics, Flemish --- MAD-faculty 14 --- cultuursociologie --- cultuurfilosofie --- kroniek --- Vlaanderen (België) --- Flamands --- Maatschappelijk leven, zeden en gebruiken --- Identité collective --- Vlaanderen (Belgium) --- Région flamande (Belgium) --- Flemish Region (Belgium) --- Vlaams Gewest (Belgium) --- Flandre (Belgium) --- 920 --- Vlaanderen folklore --- geschiedenis België --- histoire Belgique
Choose an application
Organisatie identiteit speelt een centrale rol in het succes van merken en organisaties. Een vitale identiteit geeft organisaties een gedeeld, relevant en onderscheidend handelingsperspectief. Het is een voorwaarde voor een sterke reputatie, creëert concurrentievoordeel, draagt bij aan winstgevendheid en is een succesfactor voor cultuurverandering.Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn en gaat over de identiteit van de organisatie als kompas voor (merk)strategie en marketing & communicatie. De auteur is expert in positionering en identiteitsontwikkeling.Bron : http://www.managementboek.nl
Communicatie --- Marketing. --- Organisatieleer. --- Organisaties. --- organisatiemanagement --- bedrijfsimago --- organisatiecultuur --- Personnel management --- Organization theory --- merken --- Bedrijfsimago --- Merken --- Organisatieleer --- Personeelsbeleid --- PXL-Business 2015 --- organisatiekunde --- strategisch management --- Positionering --- Identiteit --- Merkstrategieën --- Corporate image --- Reputaties --- Profiel en imago --- 369.1 --- marketing --- organisatieleer --- corporate identity --- #KVHA:Economie --- #KVHA:Marketing --- organisatietheorie --- #KVHA:Corporate branding --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- 65 --- Monograph --- Merk --- Merkstrategie --- Reputatie --- Profiel --- Imago
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|